Met een contentmanagementsysteem voor je website heb je controle over je content. Het betekent de mogelijkheid hebben om afbeeldingen, tekst, video of audio bij te werken, te wijzigen of te verwijderen. Hiermee kun je jouw site georganiseerd, up-to-date en er geweldig uit laten zien.

Naarmate het internet groeit, neemt ook de behoefte aan contentmanagementsystemen toe. Het hebben van een CMS is niet alleen geweldig voor jouw klanten, maar het is ook geweldig voor je zoekmachine optimalisatie. Voor meer informatie over contentmanagement, kun je bij Crossphase terecht. Zij helpen je graag met al je vragen.

Wat is een CMS?

Een content management systeem (CMS) is een programma dat het creëren en wijzigen van digitale content ondersteunt met behulp van een eenvoudige interface. Sommige populaire contentmanagementsystemen zijn open source. Open source is waar er geen kosten zijn voor het gebruik van een CMS zoals bij hosting- en domeinnaamregistratie bedrijven.

Voordelen van een CMS

Content is een aanwinst voor jouw bedrijf. Het maakt namelijk indruk op jouw bedrijf. Een van de grootste uitdagingen waarmee ondernemers worden geconfronteerd, is het hebben van gestructureerde, geplande en nieuwe inhoud. Als jouw site eenmaal is ontwikkeld, is het belangrijk om deze van tijd tot tijd te beheren en te beoordelen. Met een CMS kun je de inhoud bekijken en wijzigen als dat nodig is.

Voordelen van het hebben van een CMS:

  • Je hoeft niet technisch onderlegd te zijn
  • Kan meerdere contentmanagers hebben voor een site
  • Zorgt voor gemakkelijk site-onderhoud
  • Volledige controle over jouw inhoud

Waarom heb ik een CMS nodig voor mijn bedrijf?

Een content management systeem geeft je controle over je content. Zoals ik eerder al zei, is het belangrijk om je inhoud te beoordelen en te beheren. Dit voorkomt dat informatie verouderd. Oude informatie zorgt voor een hoog bouncepercentage, dat wil zeggen dat bezoekers niet lang op jouw website blijven. Wanneer een bedrijf de tijd neemt om nieuwe inhoud toe te voegen en de inhoud op hun site voortdurend te herzien, ziet een klant hen als toegewijd en geïnteresseerd in klantenservice.

Even terzijde, met een content management systeem kun je blogposts maken. Deze nieuwe inhoud is uitstekend geschikt voor je SEO (Search Engine Optimization), omdat je deze kunt optimaliseren voor zoekmachines en deze kunt delen op sociale media om verkeer naar jouw website te leiden.

Conclusie

Een contentmanagementsysteem organiseert al je content zodat je een duidelijke structuur hebt, zodat je websitebezoekers gemakkelijk vinden wat ze zoeken. Het hebben van een CSM verbetert de SEO, omdat je een blog kunt maken en wijzigingen kunt aanbrengen in bestaande inhoud. Ben jij al overtuigd voor het hebben van een CMS systeem? Heel goed! Neem dan snel contact op met Crossphase.